Testování celoodpružených kol Specialized

11. července 2006 v 20:37 | Andy |  Cyklistika
Díky ochotě a důvěře cyklo-obchodu SP kola jsem měla možnost společně s Petrem otestovat špičkové fully od Spešlu. V pátek (30.6.) jsme si vyzvedli dvě testovací kola - pro mě byl připraven špičkový model diskového Epicu v ceně dosahující téměř 100.000 Kč, Petr dostal nižší model FSR. Na první pohled byl rozdíl ve vidlici - já Fox, Petr Rock Shock Recon 351, v tlumení - já inteligentní systém pružení (Fox), Petr ..... a v brzdách - já hydrauliky Shimano XT, Petr mechanické kotoučovky.

Testování jsme měli domluvené na sobotu, od desíti. Chtěli jsme zkusit naše (tedy hlavně moje) problematické pasáže - můj oblíbený kopeček v Krčáku a Maturita na Točné a jinak obecně, co nejvíc terénů, sjezdíků i výjezdů. Zajezdili jsme si celkem pěkně, vyzkoušeli jsme opravdu všechno možné a za sobotu najeli 65 km při nastoupaných 900 metrech.
Musím se pochlubit, že se mi podruhé v životě podařilo "můj kopec" vyjet. Jako v prvním případě mě i tentokrát musel Petr pomoci - ale prý mě vůbec netlačil, jen měl položenou dlaň na mých zádech J Stejně to jednou musím vyjet sama :-)
Maturiru jsme nevyjeli ani jeden, od sebe jsem to ani nečekala, ten kopec je naprosto šílenej, ale Petr to naponěkolikáté vyjel téměř celý. Ještě pár tréninků a asi to dá :-)
A jaké jsou tedy dojmy z kol? Musím přiznat že pro mě to bylo trochu zklamání. Již jednou jsem měla možnost jezdit celý den na testovacím fullu - tentokrát od Meridy, model Mission Lite. Byla jsem z ní nadšená (pozn. korektora: bodejť by ne, když jen tlumič DT Swiss stál 16tis.) a vzhledem k výborné pověsti Spešlů a také ceně kola jsem očekávala, že Epic Meridu určitě předčí. Bohužel, opak je pravdou. Od chvíle co jsem na kolo poprvé sedla mi bylo jasné, že to není ono. Kolo mi svoji geometrií vůbec nesedlo. Příliš široký úchop a posez trochu jako na motorce, respektive chopperu. Tím že jsem zvyklá jezdit na pláštích 1,9" mi tyto 2,20" připadaly příliš široké. Když se k tomu přidá i vyšší váha kola, měla jsem pocit že kolo je strašně pomalé a těžkopádné, špatně akceleruje a do kopce se mi vůbec nejelo dobře. Ve sjezdech to bylo samozřejmě lepší, chtělo to nejdříve pohrát si s nastavením vidle a tlumičů aby se vychytalo to optimální, poté jelo kolo celkem pěkně. Nicméně inteigence vyhodnocovala potřebu tlumení v mnohem menším procentu, než bych očekávala a jízda mi tedy extra pohodlná nepřipadala. Navíc při prudkých sjezdech bylo potřeba jít ze sedla (to Merida žehlila i prudké sjezdy dokonale) a to jsem výhody zadního odpružení nepociťovala téměř vůbec. Naopak kolo se mi zdálo těžko ovladatelné a dělalo si co chtělo.
Samozřejmě, uznávám, že je to věc zvyku a navíc nejsem tak dobrý jezdec, zkrocení takového kola možná vyžaduje více zkušeností. Nicméně kolo mne opravdu nepřesvědčilo a musím říct, že bych si ho nikdy nekoupila. Naopak uvažuji-li o celoodpruženém kole, začíná se do popředí dostávat Merida. Na chvíli jsem se projela i na FSR a měla jsem z něj mnohem lepší pocit. Pravděpodobně to dělaly vlaštovky, ale kolo se mnohem lěpe ovládalo. Co mě však naprosto zklamalo, byly mechanické kotoučové brzdy, které brzdí zoufale špatně. Další věc, kterou bych si nepořídila. Naopak hydrauliky brzdily na můj vkus až moc, musela jsem na ně hodně s citem a přiznávám, že jsem z nich měla dost repsekt. Ale také je to otázka zvyku. Fakt je, že kotoučovky o tolik hmotnost kola nezvýší a brzdý efekt oproti klasickým V-brake je nesrovnatelný.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama