Bike sraz na Vysočině

21. srpna 2006 v 10:54 | Andy |  Cyklistika
Tuto akci jsem objevila náhodně na internetu (http://bikesraz.turbosnekteam.com). Jedná se o víkendovou aktivitu pár nadšenců (Turbošnek tým), kteří zajišťují již 4. rokem ubytování a bikový program pro všechny, co mají rádi MTB a chtějí si užít poměrně náročné bikování na Vysočině.
V pátek večer jsme tedy s Jirkou vyrazili, tak abychom byli do osmi na místě, v půl deváté bylo zahájení a informace. Akce se konala v Novém městě na Moravě, tj. cca 160 km od Prahy. Cesta proběhla v pohodě, chvíli po osmé jsme byli na místě.

Ubytování bylo zamluvené v hotelovém domě DUO, takovém velkém paneláku připomínajícím studentské koleje. Za dvě stovky na osobu a noc velmi slušné bydlení, super bylo, že jsme mohli mít kola na pokoji. Večer jsme dostali tašky s propagačními materiály a čísly (já 8, Jirka 16) a dáreček za včasnou registraci - každý duši. Protože se druhý den startovalo v osm a trať měla být náročná, šli jsme si brzy lehnout.
Sobota příjemně překvapila krásným počasím, sluníčko vystrkovalo paprsky už takhle po ránu. Pár minut po osmé jsme vyrazili - asi polovina lidí na trať hard, druhá polovina (zejména manželky chrtů co jeli hard a děti) na trať easy. My s Jirkou jsme jeli samozřejmě hard, kromě mě tam byla už jen jedna ženská. V plánu bylo 65 km, z 90% terénem. Vyrazili jsme hodně svižně a nasazené tempo se udržovalo po celou vyjížďku. Byl to opravdu pěkný švih :-) Já jsem se samozřejmě dostala hned do červených čísel a kromě zastávek jsem v nich jela pořád. Asi musím mít vážně posunuté prahy, jinak to asi není možné. Jelo se mi totiž dobře. Sice je fakt, že jsem se zadýchávala, ale zvládala jsem držet rychlost i vyjíždět všchny kopce celkem v pohodě, což mi přijde zvláštní, když tepy byly pořád kolem 170. Ještě před pár měsící bych s takovou tepovkou vydržela pár minut, ne hodin. Celý bike sraz pro mě zkromě poznávání Vysočiny a jejích možností na kolo znamenal zejména testování nové vidlice (pak jsem tedy ještě testovala nový Camelbak - koupila jsem si maličký, pouze na rezervoár o objemu 1,5 litru. Potěšilo mě, že i když je plný vody, téměř ho na zádech necítím a také že mi nezakrývá kapsy na dresu. Naopak postrádám pásek přes prsa, kejml sice nepadá, ale mám z něj trochu divný pocit když mi drží jen na ramenou. Co mě dost překvapilo bylo, jak rychle se v něm pití ohřívá. V mém Deuteru vydrží téměř vždy studené celou vyjížďku, ale tady, asi tím, že záda nejsou moc polstrovaná a dochází k přímému kontaktu s tělem, bylo teplé už asi po hodině). Reba opravdu nezklamala. Jelo se mi s ní parádně. To s Axelkou bych některé sjezdy určitě nejela, netroufla bych si. Tady jsem jela všechno. Prní den jsem nespadla ani jednou, druhý den se mi to jednou povedlo - smeklo se mi přední kolo po mokrém kořenu a už jsem letěla. Naštěstí v tom místě zrovna skončily kameny, takže to bylo jen do jehličí a odnesla jsem si jen pár modřin na nohou. Jinak vyjížďka byla parádní, byli jsme se podívat na zřícenině, u obrovské vodní nádrže na Svratce, kochali jsme se spoustou krásných výhledů. Organizace klapala perfektně, na odbočkách a křižovatkách se čekalo, aby se nikdo neztratil. Po cestě byly dvě zastávky, ta druhá obědová. Na můj vkus byly až moc dlouhé, nemám to moc ráda, vždycky pak stašně zatuhnu. Z jízdy jsem měla moc dobrý pocit, sjezdy mi šly a radost mi dělaly i kopce v terénu, s těmi jsem měla vždy problémy. Teď jsem je jezdila sice s vysokou tepovkou, ale jela jsem pořád. Ta druhá ženská skoro pořád tlačila, což mě docela těšilo :-) Pár úseků bylo takových, že museli tlačit všichni, některé stojky po velkých kamenech a kořenech, nebo kopec s uzounkou cestičkou vedoucí křovím.
Co mi udělalo radost bylo, když ke mě přijel hlavní organizátor (Maťa) a ptal se, jak dlouho už jezdím. Když jsem řekla že od loňského listopadu, nechtěl mi věřit. Jen zakroutil hlavou a odjel. Po nějakém dalším výjezdu přijel zase a prý jaké sporty jsem dělala předtím. Tak jsem mu řekla že nic, že jen karate před pár lety. Jen že jsem v zimě jezdila na běžkách. Prý se všichni (organizátoři) shodli, jak dobře jezdím a že to prý není možné, že jezdím tak krátce. A že mám dobrou kondici. Tak to mě hodně potěšilo :-)
Do hotelu jsme pak dorazili kolem šesté, všichni jsme byli celkem dost unaveni.
Od sedmi nás čekal večer s programem. Nejprve večeře (skvělý guláš, pivo Bernard), pak hudba a tanec a od desíti nejzajímavější bod programu, na který všichni čekali - tombola. Ceny byly perfektní a hlavně jich bylo hodně. Nejlepší byly ráfky CrossRide a helma Lazer. Vylosovaný si cenu sám vybíral. Měla jsem štěstí - byla jsem vylosovaná! Bohužel jako třetí, takže ty dvě nejlepší ceny byly pryč. Tak jsem si vzala velkou pumpičku - kvůli Daně, pořád říká že si jí potřebuje koupit. Ke konci byl vylosován i Jirka - šel si pro sluneční brýle BBB. Konečně tak přestane nocit ty stokrát slepované rozbité křápy co se rozpadly každou vyjížďku :-). Já pak šla pro cenu ještě jednou - bylo jich totiž víc než účastníků. To jsem měla kliku! Zbyly na mě podložky pod vidlici. Po pár pivech a náročném dni jsme asi v jedenáct usoudili že máme dost a šli jsme spát.
Druhý den se startovalo až v devět, což bylo super, pěkně jsme se vyspali. A tgaké nás čekala kratší trať, "jen" 40 km. Ale byly pěkně drsné. Zatímco včera to byl sice terén, ale spíš mírnější, hlavní náročnost byla v dlouhách stoupáních, dnes byla krajina spíše zvlněná, zato hodně technická. A hlavně - v noci pršelo, takže byl terén rozměklý, občas blátivý a co bylo nejhorší - se spoustou mokrých kamenú a kořenů. A ty klouzaly! Naštěstí i když mě po včerejšku bolely nohy, jelo se mi dobře. I tepovka se uklidnila. Některé sjezdy byly drsné, to jsem se i dost bála, klouzalo to hodně. Ale až na jeden pád jsem to zvládala dobře. Opět mě potěšily výjezdy, jela jsem úplně všechno, i tam, kde někteří chlapy slézali z kol a tlačili. Jako ženská jsem byla jediná. Když jsme se šplhali do jednoho kopce, potkali jsme nějaké odpočívající cyklisty v protisměru. Ti nějak komentovali, kolik nás jede a když mě viděli říkali něco v tom duchu jako že "vy s sebou máte taky ženskou!". Na to Maťa jedoucí za mnou pronesl: "jo, ale ta vydrží jako chlap". To mi zase zvedlo sebevědomí :-)
Musím říct, že jsem ze sebe měla opravdu dobrý pocit, jelo se mi krásně, měla jsem strašnou radost - z toho že je hezky, mám super vidlici, krásně se mi jede, kolem je pěkná krajina, super terény...prostě mám tu cyklistiku čím dál víc ráda!
Jirka se chudák trochu trápil, jeho slicky mu v tom mokru hodně klouzaly, ale zvládal to dobře (některé kopce ale tlačil, což si myslím že by nemusel, když i já jsem je vyjela).
Na oběd jsme zastavili v pěkné hospůdce, točili tam Kozla :-) Dala jsme si česnečku a Jirka smažák, byli jsme tam skoro hodinu. Ještě před obědem mi zase udělal radost jeden z pořadatelů - prý bývalý závodník na dráze a v cyklokrosu - byl sice trochu při těle, ale vyjel naprosto všechny kopce - i ty, které se zdály že se vyjet prostě nedají. Taky se mě zeptal od kdy jezdím a pak řekl že na tom sedím skvěle a že kouká, což prý po všech výcvikovejch táborech co má za sebou je co říct. No tak to už mě mé sebevědomí začalo skoro nadnášet :-)
Potřebuju Krále Šumavy, abych zase spadla na zem :-)
Od restaurace to bylo do hotelu už asi jen 15 km, takže někdy po třetí jsme byli v hotelu. Po sprše, vypití After Activity od Penca (náhrada za Regener od Nutrendu) a sbalení věcí, jsme ve čtvrt na pět vyrazili domů.
Byl to moc povedený víkend, opravdu jsem si to moc užila.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jirka Jirka | E-mail | Web | 22. srpna 2006 v 10:59 | Reagovat

Ja ani tak nebudu chvalit sebe, ale spis meho bika. Kdyz si vzpomenu, ze jeste par dni pred odjezdem jsem zjistil, ze mam prasklou misku stredoveho slozeni, nedaval jsem svemu kolu moc sanci na preziti tohoto narocneho vikendu. A hle, nejenze jsem kolo dal do odjezdu dohromady, ale ono to vsechno prezilo !!! Az na drobne problemy s prehazovackou (predposledni pastorek a retez se nemaji asi v lasce) bylo vse OK. Jelikoz mam vidlici Suntour XCP75LO, tak jizda terenem na Vysocine byla hodne narocna. Kdyz k tomu pripocitam hladke plaste nahustene tesne pod maximum, tak je vubec zazrak, ze jsem se nezabil. Zvlaste druhy den jsem mel obrovske problemy s gripem (prilnavosti) plastu. Zejmena mokre koreny a kameny byly hodne nebezpecne. Jen dvakrat jsem se dostal do situace, kdy jsem musel nouzove vycvakavat. Jednou jsem dostal drobny smyk predniho kola a namiril jsem si to rovnou do hlubokeho rygolu plneho blata, ale nastesti jsem to stihnul dobrzdit, takze pohoda. Chudak Andrea mne malem smetla, protoze jela tesne za mnou a musela to vzit do pole, aby se mi vyhnula... :-) Podruhe se mi stalo neco podobneho, drobne smeknuti predniho kola na mokrem povrchu a nasledne prebrzdeni predniho kola. Opet do dopadlo dobre, jen jsem si trochu narazil zapesti, jak mne "koply" riditka. Proc jsem nektere kopce tlacil, i kdyz jsem nemusel ? Zase to je o pneumatikach. Slicky mi ve stoupanich po korenech a kamenech vubec neposkytovaly dostatecny grip a tudiz slapani v takovem terenu bylo hodne neefektivni. Proto jsem nekdy radsi slezl z kola a chvilku tlacil. Kdyz jsme odpocivali na zastavce, tak mne dva kolegove obdivovali, ze jsem si troufnul do takovehoto terenu na "slickach"... :-) Proc tak hazarduju ? To souvisi s tim, ze jsem sveho bika pouzival tak trochu jako silnicni kolo = hladke plaste + vyssi tlaky. Ted kdyz jsem koupil silnicni kolo, tak ze sveho polo-silnicniho bika udelam opravdovy MTB stroj s kvalitnima plastema (asi Schwalbe Racing Ralph nebo Noby Nic).

2 Jirka Jirka | E-mail | Web | 22. srpna 2006 v 11:12 | Reagovat

Jeste jedna vec mne napadla a to, ze neustale ztracim ve sjezdech a to hlavne technickych. Jedna vec je kvalita kola (vidlice, plaste) a druhou je psychika. V dobach, kdy jsem jezdil na MTB s klasickymi pedaly, jezdil jsem technicke sjezdy rad a jezdil jsem je hodne rychle. Ted mam SPDcka a nemuzu si je vynachvalit (efektivita slapani je uzasna), ale ve sjezdech se neuveritelne bojim "to pustit". Nejenze 100%tne neverim vidlici, ze pobere vsechny nerovnosti, ze plaste mne udrzi ve stope, ale hlavne mam strach z toho, ze se pri pripadnem padu nestihnu vycvaknout z SPDcek a kolo mi pristane na zadech/hlave apod. Na Turbosnekovem srazu jsem videl par padu a nic pekneho to nebylo. Sice to byly jen drobne odreniny, ale pady vypadaly hrozive. Mozna si soucasne s nakupem novych MTB plastu poridim i oboustranne SPDcka, snad tim ulevim psychice... :-)

3 Fifa Fifa | E-mail | 23. srpna 2006 v 0:21 | Reagovat

Jirko, v kole, vidlici, plastich, nebo pedalech to fakt neni... :-)

4 Jirka Jirka | E-mail | Web | 24. srpna 2006 v 10:00 | Reagovat

Tak muzem dat nekdy "zavod" v terenu (kameny, koreny, po desti, sjezdy, vyjezdy) ;-)

Ja na nejakem dobrem HT (kvalitni vidle a plaste, bez SPD, kotoucovky)

Ty na HT (SPD, slicky, Suntour XCP75lo, V-braky)

...a at se ukaze, jestli to je/neni o kole a vybave ;-)

5 Fifa Fifa | E-mail | 24. srpna 2006 v 11:31 | Reagovat

Jirko, prijimam !

Navrhuji to udelat takto:

Ja na tvem kole, ty na mem (jen presroubujeme SPD)

Snad ti bude vyhovovat:

Vidlice Manitou Splice comp

Pedaly jake dodas, nebo muzeme pujcit od Andrejky

Plaste Michelin XC Dry, pripadne muzeme prohodit na mokre Micheliny (konkretni typ ted z hlavy nevim)

Vyber trasy, nechavam na tobe, alespon 3-5km, horni limit otevreny.

Nejblizsi volny termin nekdy vecer v pondeli 11. zari.

Rad na tebe v cili pockam :-)

Petr

6 Andy Andy | 24. srpna 2006 v 11:45 | Reagovat

Chlapci, chlapci :-))

Delam rozhodciho :-)

7 Jirka Jirka | E-mail | Web | 24. srpna 2006 v 13:55 | Reagovat

OK, prijimam. Trasu asi vyberu bud v Krcaku nebo podobnem lese. Budu se snazit vybrat takovou trasu, aby tam byl vyrovnany pomer vsech druhu terenu.

Jen pro upresneni: Samozrejme, cas v cili bude dulezity. Avsak ja jsem uz ve svem prvnim komentari narazel na trochu jiny aspekt cyklistiky.

Pohodli, efektivita a bezpecnost jizdy.

A tyto parametry nejsou primo ovlivnene kondici jezdce. Samozrejme, spatnou efektivitu jizdy zavinenou spatnym plastem, lze do urcite miry eliminovat zvysenym usilim na zaklade lepsi kondice.

8 Petr Petr | 25. srpna 2006 v 7:00 | Reagovat

Jirko, nech si tech kecu. Andy ti rekla ze si neco mohl vyjet, ale nevyjel. Ty jsi nasel spoustu duvodu proc to neslo. Ted mluvis o pohodli a efektivite. Jedine co je podstatne (protoze se to neda okecat) je cas v cili. Tesim se na 11.

Petr

BTW: Na korenech a kamenech (je jedno jestli jsou mokre ci suche) drzi pri stejne smesi slicky lepe nez "drapaky".

9 Jirka Jirka | E-mail | Web | 3. září 2006 v 23:24 | Reagovat

Ano, je pravda, ze jsem 2-3 kopce tlacil, kdyz ostatni kopec vyjeli. Bylo vsak take nekolik kopcu, ktere ostatni tlacili a ja je vyjel. A tlacili i (podle mne) lepsi jezdci, nez jsem ja a ja je za to neodsuzuju.

A za to, ze jsem obcas do kopce tlacil nebo jel v technickem sjezdu opatrne se nestydim !!!

Avsak na svych duvodech pro "nevyjeti kopcu" a "tlaceni" i nadale trvam.

Je mi lito, ale jadro debaty jsi vubec nepochopil, takze nema cenu v diskuzi a dalsich vecech vubec pokracovat.

10 Fifa Fifa | E-mail | 4. září 2006 v 13:40 | Reagovat

"...nema cenu v diskuzi a dalsich vecech vubec pokracovat."

Znamena to, ze toho 11. se mnou zavodit nebudes ?

11 Jirka Jirka | E-mail | Web | 4. září 2006 v 14:09 | Reagovat

Puvodne jsem chtel, ale na zaklade Tve posledni reakce (z 25. srpna 2006 07:00) mne zcela presla chut...

12 Fifa Fifa | E-mail | 4. září 2006 v 15:05 | Reagovat

Jirko, je to pro mne odpoved. :-D :-D :-D

13 texas+holdem texas+holdem | E-mail | Web | 16. září 2006 v 9:08 | Reagovat

621cf7ca35 c82b45a67764e13c 88e14eb59d779b31 Spirit Airlines Coupons - http://iragavrina.tripod.com/spirit/airlines-coupons.html ; [URL=http://iragavrina.tripod.com/canadian/airline-tickets.html]Canadian Airline Tickets[/URL] [URL=http://gruntle61.freewebpage.org/ritz/carlton-dubai.html]Ritz Carlton Dubai[/URL] [URL=http://sergeylosin.t35.com/cheap/travel-medical-insurance.html]Cheap Travel Medical Insurance[/URL] Hedging Lake - http://rapt9.xoompages.com/hedge-lake.html ;

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.