Novinky

23. srpna 2006 v 16:02 | Andy |  Cyklistika - vybavení
Tak už je to tady, dnes jsme vyzvedli Jirkovo nove kolo a moje "staronové". To Jirkovo vypadá fakt parádně. Barva není čistě bílá, spíš taková krémová. Má to krásné doplňky od FSA (řidítka FSA RD300 Aero, představec FSA OS-150XT a sedlovku FSA SL280 SB25). A moje Venta mu také sluší J, červené pláště Maxxis se vyjímají také dobře. Zajímavé je sedlo - moc Meriďáckým sedlům po zkušenostech s těmi bikovými nevěřím, toto ale nevypadá špatně. Na první pohled taková skořepina s názvem X-Mission Carbon. Co je na něm karbonového ještě nevím, zřejmě jen design. Lehce polstrované ale je, možná bude docela pohodlné. To se bude muset vyzkoušet. Převodníky a kliky má teď Jirka mé bývalé - tedy Mirage - na designu kola to ale nic neubírá. Horší to bude s pedály, protože teď bude jezdit na SPD 505 (odmontované z trenažeru) než si koupí jiné. To asi moc pěkně vypadat nebude, no ale účel to splní. Kolo má vážit 8,5 kg, teď bude mít s jinými koly a klikami zřejmě o něco víc, jsem zvědavá na převážení.

No a můj Pavouček? Docela se změnil. Design kol FSA RD-400C je totiž úplně jiný. Venta používala systém G3 - tj. dráty byly ve svazcích po třech, FSA mají výplet klasický. Výška ráfku je asi stejná - tj. mírně zvýšený, rozdíl je ve hmotnosti. Ta FSA by měla vážit 1640 gramů pár. Venta váží na páru tuším cca 2000 gramů.
Po dlouhém hledání informací o techto kolech jsem nakonec našla následující popis:
· Ráfek 28mm vysoký, (Tubolaro™) AL6061/T6 , vyniká dobrou setrvačností , lehkostí a pevností.
· Náboj, konusová ložiska, vysoké vyfrézované příruby
· Ořech - AL7075/T6 Shimano nebo Campagnolo
· Dráty - Fedelini™ stainless by Wheelsmith® 2.0-(1.3x2.1)-2.0mm
· Výplet (F/R) - 20 radiální/ 24 radiální/u kazety 2x křížený
· Délka os - (F/R) - 100mm / 130mm
· Upínáky - Scatto™ QR
Kliky a převodníky mám teď FSA (délka klik 172,5 cm) - Carbon Road ISIS (50/34 z.). vypadají velmi zajímavě, obrázek přikládám do Galerie. Uvidíme, jestli poznám nějaký efekt :-). Zítra to vyrážím otestovat, tak pak napíši první dojmy.
24.8.
Tak hlavně že píši, že převodníky jsou 50/34! Vůbec mi nedošlo že to znamená, že se jedná o Compact Drive! To mě teď dost překvapilo. Nejsem si jistá jestli je to dobře nebo špatně :-) Dobré je, že je lehčí (myslím hmotnostně) a také že je určitě lepší do kopců (lehčí převody). Oproti tomu je jasné, že chybí těžší převody na roviny. Navíc vím, že Petr, který má Compact si na něj hodně dlouho zvykal a ze začátku nadával na to, že při každém přeřazení vpředu musí přehazovat o 3-4 pastorky vzadu. Ostatně na toto téma napsal zajímavý článek: http://fifuv.blog.cz/0608/prevody-na-silnici. U mě bude zajímavé ještě to, že mi zůstal původní pastorek - originál 13/25 zubů upravený na 13/28 (chybí 16). Na Compactu přitom bývá 11/23. Takže budu mít mimořádně lehké převody. Obávám se, že po rovinách budu pomalá a z kopce si nešlápnu vůbec, na kopce to samozřejmě bude super.
To jsem na to tedy vážně zvědavá.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 marty321 marty321 | E-mail | 4. prosince 2007 v 19:09 | Reagovat

zajimavé.....včera jsem objevil uplně krásný shop s kolama koukněte: http://www.cyklistika-fitness.cz/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama