Rock Shox Reba Dual Air

21. srpna 2006 v 10:04 | Andy |  Cyklistika - vybavení
Jak jsem již psala dříve, koupila jsem si na Supa novou vidlici. Jedná se o Rebu Dual Air, s olejovým tlumením s Motion Control. Po 80 mm pružinovce je 100 mm vzduchová dost významnou změnou. (Foto přidáno do Galerie)
V minulém týdnu mi ji v SP kolu namontovali a já se těšila, jak ji o víkendu na Bike srazu na Vysočině pořádně otestuji.

Nejprve jsem musela nastudovat, ja se vidlice vlastně nastavuje. Velmi mi pomohl článek na stránce http://www.velointest.cz/.
Možnosti nastavení:
Tuhost - změnou tlaku (horní ventilek - pozitivní komora)
Aktivita - změnou tlaku (spodní ventilek - negativní komora)
Tlumení - kolečko na pravé noze dole
Komprese - modré kolečko na dálkovém ovládání
Zavírání - páčka na dálkovém ovládání
Propustnost zavírání - kolečko Gate vpravo na korunce
Výchozí nastavení
Optimální ponor v pozitivní komoře je cca 15mm pro XC, 25mm pro All Mountain
(zmačknutí jen hmotností)
Černé víčko funguje jako autoventilek. Rozsah huštění je podle hmotnosti jezdce 70-150psi, maximum pak 200 psi.
Komory se hustí speciální vysokotlakou pumpičkou na vidlice, přičemž VĚTŠÍ TLAK znamená ZMENŠENÍ PONORU, NIŽŠÍ TLAK pak ZVĚTŠENÍ PONORU.
Negativní komora (tlak ovlivňuje velikost síly, která uvede vidlici do pohybu)
Nižší tlak v negativní komoře má za následek to, že vidlice zapruží později (tj. až při větší nerovnosti), při vyšším tlaku zapruží dříve.
Postup při huštění
Výchozí tlak by měl být v obou komorách stejný, podle hmotnosti jedince. Například při mé hmotnosti 56 kg bych měla hustit na nejnižší hodnoty - 70-100psi.
Zvýšení tlaku v negativní komoře pak vidlici aktivuje, snížení ji zpomalí.
Odskok (tlumení rychlosti zpětného chodu) - kolečko dole na pravé noze
Symbol "želvy" znamená zpomalení, symbol "zajíce" zrychlení. Rozsah nastavení je 2/3 otáčky.
Nastavení na maximum doprava (Želva) znamená největší útlum a tedy nejpomalejší návrat vidlice. Naopak při maximu doleva (Zajíc) reaguje vidlice po nárazu okamžitým odskokem.
Komprese (tlumení rychlosti stlačování vidlice) - modré kolečko dálkového ovládání
Doprava se rychlost zpomaluje, doleva zrychluje. Rozsah je 8 otáček.
Postup: nejprve zapnout páčku MC (dopředu). Otočení kolečko úplně doprava pak má za následek největší útlum. To znamená nejmenší pokles při brždění a v zatáčkách. Otočení zpět proti směru hodinových naopak vidlici zaktivní - tj. zrychlí.
Zamykání vidlice a propustnost (nastavení aktivující síly) - páčka na dálkovém ovládání
Dopředu - zamčení vidlice
Tlačítko - otevření
Zlaté kolečko - vpravo - zvýšení síly, vlevo - snížení síly.
Rozsah je asi 4 otáčky.
Postup: zapnout Motion Control (páčku dopředu) a kolečkem otočit úplně doprava. Takovéto nastavení bude znamenat, že k aktivaci bude potřeba co největšího silového impulsu. Pro opačné nastavení je potřeba otočit kolečkem zpět proti směru ručiček o 3 otáčky.
Motion Control: optimální se zdá nastavení malé aktivující síly a trvale zařazený MC.
Teorie je moc pěkná, praxe ale znamená testování různých způsobů nastavení, tak, aby vidlice opravdu přesně splňovala moje očekávání. V SP kolu mi nafoukali obě komory na 70, což je minimum. Podle tabulek na moji váhu mohu foukat obě komory na 70-100. Přitom vyšší tlak v pozitivní komoře znamená využití vyššího zdvihu, zatímco vyšší tlak v komotře negativní by měl mít vliv na citlivost vidlice (reakce na malé nerovnosti). Při nahuštění 70x70 jsem měla pocit, že tvrdost vidlice je tak akorát, moc pěkně žehlila, jen se mi zdálo, že menší nerovnosti příliš nebere. A také mi připadalo, že využívám jen velmi malý zdvih. Vnitřní noha vidlice byla hodně zanořená. Změnila jsem tedy oba tlaky. V pozitivní na 80 a v negativní na 90. Zvětšil se sice zdvih, ale zase se mi zdálo, že vidlice je tvrdší a méně pohodlná. Takže jsem pozitivní komoru bez měření trochu upustila. Pak se mi jelo dobře. Ale myslím že s nafoukáním budu ještě nějakou dobu laborovat a zkoušet různé tlaky v různých terénech.
Jinak nastavení Zajic x Želva jsem rovnou nastavila téměř úplně na zajíce a zatím mi rychlý odskok vyhovuje.
Jakmile zaznamenám další poznatky, zase je zde uveřejním.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 iceek iceek | E-mail | 30. září 2010 v 15:02 | Reagovat

Hezky popsano, diky. Trochu jsem vahal s nastavenim SIDa, todle me trochu postrcilo, zbytek budu muset doladit v terenu.

2 meridians meridians | Web | 19. června 2015 v 4:02 | Reagovat

online pujcky bez registru šluknov :-!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama