24.8. - Test nových silničních komponent

4. září 2006 v 9:54 | Andy |  Cyklistika
Na dnešek jsem se hodně těšila. Jednak mi nevyšla vyjížďka v úterý, ale hlavně jsem chtěla vyzkoušet nové komponenty - nová kola FSA, karbonové kliky a hlavně převodníky Compact drive. Kvůli mému zdržení v práci jsme vyrazili až v půl šesté - kromě Dany se nakonec zúčastnil i Petr. Musím říct že jízda ve třech je ještě lepší než ve dvou, bylo to super. A jak nám to slušelo, všichni jsme měli taková krásná červená kola :-)

Vyrazili jsme směrem na Popovice, a pak jeli krásnou trasu kolem Sázavy a přes Jílové zpět do Uhříněvse. Ujeli jsme něco málo přes 80 km a nějak jsme to časově nestihli, takže na posledních cca 10 kilometrech nás přepadla tma. Na jednu stranu to byla docela sranda, když člověk jede a vůbec nevidí na cestu, na druhou jsme se kvůli autům trochu bála. Ale dopadlo to dobře, kromě ztráty Petrovy blikačky jsme jinou újmu neutrpěli.
A jak se osvědčilo nové vybavení? Rozhodně se mi jelo hodně lehce. Kompaktový převodník je znát, točila jsem v podstatě pořád lehké převody a konečně se mi dařilo držet správnou kadenci. Pastorek 28 jsem nevyužila vůbec, už ten 25 mi dával jedinečnou možnost celkem snadného zdolání i prudkých kopců. Na nutnost dvojího řazení (s přeřazením vepředu je nutné řadit i vzadu) jsem si zvykla celkem rychle. Takže compact mi myslím sednul, ale na jisto to budu moci říct až na něm najedu více kilometrů. Jinak co se týká klik, jak jsem předpokládala, nepoznala jsem rozdíl. Ale určitě se společně s lehčími koly podepsaly na váze kola - opravdu znatelně zlehklo. Kola jedou dobře, zdá se že jsou dost tuhá, dobře se odvalují (to je možní i díky plášťům Michelin), mají skvělou setrvačnost a rychlost a co se týká pohodlí, vidím to tak na stejno s mými Venty. Docela dobře se mi jezdilo do kopců, lehčí převody a vyšší frekvence mi vyhovovali. S Petrem jsme se pošťuchovali a do některých kopců se trochu honili, ostrý test pak nastal při stoupání do Jílového. Pěkný kopec čtyři kilometry dlouhý s převýšením 175 metrů nás zlákal k závodění. Nejdříve to začalo celkem nevinně, prostě jsem se zavěsila za Petra rozhodnutá se ho ve stoupání udržet. Toho to ale zanedlouho přestalo bavit a také na to nebyl zvyklý, v kopcích jsem za ním vždy zaostávala. A tak se mě snažil setřást, a to i pomocí různého popichování :-) Jenže já jsem se nedala a naopak jsem mu to oplácela stejnou mincí ("zrychli", "jsi nějak pomalej", dneska ti to moc nejede", "ty jsi měkota" apod.). To už jsem ho asi i trochu naštvala a tak se po nepříjemném průjezdu Jílovým po kostkách snažil ještě zrychlit. Způsobil mi tím sice dost prolémů, nohy už mi tuhly, ale nástup jsem zachytila a udržela se. Jakmile se kopec uklidnil a objevila se první rovinka, zařadila jsem težší převod a šlápla do toho. Petr udělal to samé, ale já tam hodila ještě další tři pastorky a předjela jsem ho! To byl úžasný závod! Po chvíli jsem funíce jako lokomotiva při TF 185 odpadla, ale bylo to super. Nejlepší na tom je, že jsem do toho kopce nejela na své maximum, jelo se mi prostě dobře a hlavně mě to bavilo. Chudák Petr to ale nesl těžce a prohlásil že už se mnou nebude jezdit :-)
Jěště údaje o rychlosti a tepovce: 17,8 průměrná rychlost, 38,3 maximální, TF 166 průměrná, 185 maximální.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Potvrzuji Potvrzuji | E-mail | 4. září 2006 v 10:10 | Reagovat

jestli budes jezdit takhle tak ja s tebou jezdit nebudu, protoze se te neudrzim :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama