Cyklistika

Ať žije Český svaz cyklistiky

8. srpna 2008 v 22:22 | Andy
Teď jsem pobavila sama sebe. Přišel mi dotaz, kde lze najít kontakty nebo link na informace o seminářích pro získání cyklistické trenérské licence. Protože když jsem to sama hledala, prolezla jsem na vebu ČSC úplně všechno a trvalo mi to snad hodinu, vůbec jsem se prosbě nedivila.

B.I.G.

19. června 2008 v 0:14 | Andy
Zbyněk mne upozornil na velmi zajímavý web - http://www.challenge-big.eu
Vysvětlení, o co na něm jde přebírám rovnou z něj:
B.I.G: O co jde?
Rádi stoupáte na vrcholy s kolem?
Pokud jste již vyjeli nějaké prudké silnice ve vašem regionu, pak je BIG pro vás!
Pokud máte rádi stoupání jako Galibier ve Francii, Hard Knott Pass v Lake District nebo Holme Moss na Leed's classic, ale také obří Stelvio v Itálii: BIG je má ve svém seznamu.
Také pokud si ceníte obtížných stoupání: vaším snem jsou Morrirolo, Colombis nebo Kitzbühler Horn, BIG má to, co chcete. I když ve vaší zemi, ač je krásná, vám chybí kopce.
Pokud sníte o stoupání ve všech evropských zemích, na nejlepších silnicích užívaných nejznámějšími profesionálními závodníky:

Střípky XI.

27. května 2008 v 0:11 | Andy
Do Galerie jsem přidala další fotky z Velocampu a Laga!
Dnes jsem byla letos poprvé běhat. U nás v lese na Kamýku. Běžela jsem sice pomalu (cca 8 km/h), ale uběhla jsem 5 kilometrů a byla bych zvládla i víc. Nechtěla jsem to ale napoprvé přehánět :-) Mám z toho radost, myslela jsem, že na tom budu hůř.

Jak se jezdí na silničce za sto tisíc

27. dubna 2008 v 20:08 | Andy
Teda za stopatnáct, abych byla přesná. Docela dobře! :-)
Jirka objevil, že v Bike centru Radotín (http://www.kola-radotin.cz/) bude tento víkend probíhat testování kol. Biky nás tolik nebraly, ty si užijeme za čtrnáct dní na Velocampu, zato celokarbonoví krasavci od Treku byli velkým lákadlem. A tak jsme je zamluvili - Madone 5.5 pro mně a 5.2 pro Jirku - a v sobotu vyrazili na projížďku. Pro mě první letošní na silničním kole, ale o tom bych snad raději pomlčela :-) Kola jsme měli na čtyři hodiny, tak jsme udělali takový okruh kolem Karlštějna. Počasí docela přálo, bylo příjemně, takže se jelo dobře.

Jak „malý“ klub k velkému závodu přišel

7. dubna 2008 v 22:15 | Andy
Bylo nebylo, před pár lety se jeden cyklistický nadšenec jménem Kolíkáč s pár kamarády domluvil, že založí cyklistický klub. A jak řekl, tak také učinil - a vznikly Vinohradské šlapky. Tenkrát však ještě netušil, že jejich sláva hvězd se bude dotýkat!

Zajímavý článek

25. března 2008 v 21:35 | Andy
Dnes jsem na webu http://www.sportvital.cz/ našla zajímavý článek. Tedy - zaujal mne spíše jeho název, který zní "Milostný život a cyklistika, nejdou moc dohromady".
To je přece slovo do pranice! :-)
Článek sám o sobě už ale nijak objevný není. Řeší dle mého názoru "spekulace" o tom, jak může dlouhý čas strávený v sedle kola ovlivnit mužskou potenci. O tomto tématu jsem toho už slyšela hodně, ale nikdy ne naprosto jasné důkazy, mluvící pro či proti. V tomto článku sice pokus o předložení důkazů je, ale mě tedy nepřesvědčil. Já bych se toho nebála. Ale je fakt, že nejsem chlap :-)))
Názor nechť si utvoří každý sám, zmíněný článek je zde:

Bilance sezóny

22. listopadu 2007 v 8:00 | Andy
Protože moje cyklistická sezóna už skončila, mohu začít bilancovat. Tak tedy - jak jsem s letošním rokem spokojená, čeho se mi podařilo dosáhnout, co mě naopak zklamalo?

Bude ze mě trenér? :-)))

16. listopadu 2007 v 21:07 | Andy
Přihlásila jsem se na trenérský kurz na získání licence "C" (dříve III. třída). Kurz se koná už příští víkend, tak jsem si kvůli němu dokonce přeložila zkoušku (s radostí :-)). Jsem na to docela zvědavá, napíšu pak, jaké to bylo. Zde jsou úvodní pokyny: http://www.ceskysvazcyklistiky.cz/upload/Trenérský%20kurs%20licence%20C.doc

A co kolo?

26. října 2007 v 13:03 | Andy
Dobrá otázka. Ale špatná odpověď - nic moc. Spíš nic než moc. Podzimní sezónu jsem prostě vypustila. Nějak to nešlo s dozařizováním bytu, štěnětem a školou (mimochodem první zkoušku mám zdárně za sebou, jupííí:-)) skloubit. Obzvlášť když se k tomu přidala "únava z kola". Prostě jsem potřebovala trochu delší výpadek. Začnu zase v novém roce. Teď už se přeorientovávám na zimu a na lyže :-)

Střípky IX.

8. října 2007 v 22:33 | Andy
Ty podzimy jsou nějaké divné. Asi už koncem roku nemám motivaci jezdit, tak hledám pořád nějaké výmluvy....Loni to bylo to samé. Tak pěkně jsem měla sezónu rozjetou, vypadalo to letos na minimálně šest tisíc...a zase skončím na pěti...jen o pár stovek víc než loni...No asi budu muset dělat pomalejší rozjezdy :-))

No to je bomba!!!

3. října 2007 v 22:44 | Andy
Tak si tak ležím v posteli a brouzdám po netu....koukám na své oblíbené stránky a tedy neopomenu ani Bike-Forum...tam mně zaujme thread s názvem Karbonový full (http://www.bike-forum.cz/forum/karbonovy-full/690218/forum.html#unread1). Ze zvědavosti ho pročítám, karbonové kolo také vlastním, i když full to není, třeba bych se mohla dozvědět něco nového...a v tom narážím na diskusi zda jde opravit prasklý karbonový rám. Až doposud jsem si myslela, že jak karbon praskne, je na odpis.

Střípky VIII.

12. září 2007 v 12:24 | Andy
Král Šumavy prý stál letos opravdu za to. Přiznám se, že když jsem viděla sobotní počasí, byla jsem i trochu ráda, že jsem nejela. Déšť a zima, celý den. V Klatovech prý pršelo přes noc a během závodu bylo pár přeháněk. A Šlapky byly hodně vidět! Na startu jich bylo 28, to je myslím klubový rekord. Jediný Jirka jel trasu 200 km, ostatní tak půl na půl 150 a 250 km. A výsledky dopadly výborně! Miki (alias Hanka Ebertová) samozřejmě 1. místo. Kuře 6. místo, Radek 7., Jíra 9. a Míša 9. ve svých kategoriích. Ale i ostatní se prali s počasím i kopci parádně a všichni si zaslouží označení Král Šumavy. A protože Šlapky stejně dobře jezdí na kole, tak i píší reportáže, řada z nich je již k dispozici zde: http://www.vinohradskeslapky.com/akce.php?id_akce=225

Jedu!

8. srpna 2007 v 15:49 | Andy
Tak nakonec všechno dobře dopadlo a na dovolenou do Francie jedu! To je paráda!!! Ultrazvuk ukázal, že sval je v pořádku a hematomy se už docela slušně hojí. Možná zabrala vražedná kombinace mazání (Lioton 100 000, Heparoid), léků Reparil na vstřebávání otoků a nově i mega dávek Wobenzymu (3x denně 5 tablet) a priessnitzovým obkladem 2x denně :-) Každopádně mi na chirurgii cyklistický zájezd povolili s tím, že se bude kvůli námaze hematom déle vstřebávat a asi to bude i trochu bolet. Ale hlavně že se nemůže nic stát, ostatní akceptuji a budu se snažit se šetřit. Ostatně po třech týdnech bez kola je stejně forma pryč, takže tak jako tak pojedu jako šnek :-)
Teď tedy týden žádné nové informace nebudou, pak ale sepíšu deníček a snad bude i spousta fotek. Takže hurá do Alp!

Povzdech

2. srpna 2007 v 14:44 | Andy
Tak jsem se moc těšila na sobotní maraton Krakatit...a všechno je jinak. Noha se mi po pádu na Šumavě minulou neděli vůbec nezlepšovala, tak jsem se po týdnu dokopala k doktorce. A verdikt je takový, že mám ještě na týden zakázanou jakoukoliv námahu. Naštěstí byl po odběru krve vyloučen zánět, ale mám v lýtovém svalu velký a ztvrdlý hematom. Takže jsem dostala prášky a gel a nemůžu nic dělat. Ach jo :-(((

Střípky VII.

30. července 2007 v 10:50 | Andy
Teď jsem pár dní nepsala, jelikož jsem byla pár dní na chatě. Chtěla jsem úplně vypnout, takže jsem kromě pár vybraných činností (spánek-jedení-čtení-koukání na DVD:-)) nedělala vůbec nic (prostě jsem se tři dny flákala:-)). Na kolo jsem tedy sedla každý den, protože nové kolo prostě k jízdě láká pořád, ale pokaždé jen na hodinku a vyhýbala jsem se terénu. Důvodem bylo to, že mě pořád nějak zlobí noha, jak jsem munulý víkend spadla. Lýtko je pořád nateklé a modřina hraje všema barvama. Vůbec se to nezmenšuje a nemizí a navíc to pořád bolí :-( Včera jsem si udělala asi hodinovou procházku a ke konci jsem myslela, že nedojdu domů :-(( Takže dnes s tím vyrazím k doktorce, snad mi poradí, jak se toho zbavit. V sobotu mám závod a za 14 dní dovolenou na kole ve Francii...

TdF a jiné

17. července 2007 v 17:30 | Andy
Tak, další etapa Tour je za námi. Rassmussen udržel žlutý trikot a pro vítězství si dojel Juan Mauricio Soler Hernandez.
Na Pelotonu vyšel další zajímavý článek o terminologii na Tour a přezdívkách jezdců. Více zde: http://www.peloton.cz/tour-de-france/bude-se-vam-hodit/tourminologie.html

Moc pěkné

16. července 2007 v 10:03 | Andy
Našla jsem super věcičku na stránkách slovenského SME.
Jedná se o grafické znázornění celé trasy TdF i s animacemi a přehlednými informacemi. Vážně moc pěkné!

TdF - Omluva Boonenovi

13. července 2007 v 18:21 | Andy
Tak se musím omluvit Boonenovi, v dnešní etapě byl úžasný. Fakt nádherný spurt, vyrál "o parník"! Je tedy opět v zeleném trikotu a zaslouženě. Žlutý dres udržel Cancellara. Rovinaté etapy tímto skončily, takže od zítřka vzhůru do kopců :-)

Střípky VI.

13. července 2007 v 14:09 | Andy
Přidala jsem na titulní stránku počítadlo přístupů, docela by mne zajímalo, jestli si píšu jenom pro sebe a pár známých, nebo sem občas zavítá více lidí :-) Dokonce to zkouším u dvou provozovatelů, abych mohla porovnat, kdo je lepší, takže nakonec zbyde počítadlo jen jedno.
Včera jsem asi po půl roce zase sedla na válce. Musím říct, že jsem se bála toho, že už to nebudu umět, také nasednutí a začátek byl dost nejistý. Pak už to ale překvapivě šlo! Jela jsem půl hodiny, s průměrkou 29 km/h a průměrnou TF 132. Mám poslední dobou nějaké deprese a zjišťuji, že kolo je perfektní lék na to, jak na všechno zapomenout a vyčistit si hlavu. I hoďka na biku v Krčáku ve čtvrtek mi pomohla.

Na kolo jen s přilbou

10. července 2007 v 22:33 | Andy
Cyklistická přilba - Na kolo jen s přilbou
Po té, co jsem byla osobně u dvou pádů, při kterých přilba určitě zachránila v jednom případě život, při druhém přinejmenším rozbitou hlavu, jsem tvrdým zastáncem ježdění s přilbou. Už bych bez ní nevyjela ani na chatě pro rohlíky :-)
Přesto na každé vyjížďce potkávám mnoho lidí, co jí nenosí, často i rodiny s dětmi! Proto budu alespoň takto, odkazem, podporovat projekt "Na kolo jen s přilbou".