Trénink

Předkrálovské soustředění

10. září 2008 v 23:36 | Andy
Tentokrát mi ta reportáž ale trvala dlouho. V práci holt před koncem fiskálního roku přituhuje, takže nějak nestíhám.
Možnost odreagování se od práce, byla také jedním z důvodů, proč jsem chtěla jet na šlapkovské soustředění do Jeseníků. Tím hlavním ale bylo, že jsem se po dvou letech chtěla zase podívat na chatu Svornost, kde se mi tenkrát tak líbilo, zase jsem si chtěla vyjet na Praděd a na Dlouhé stráně a užít si krásy Jeseníků. No a tréninkový apekt před před Králem byl také jasný.

KPO - Tréninková Tour

21. listopadu 2007 v 7:26 | Andy
Na letošní rok jsem slibovala, že v rámci tréninku objedu všechny trasy Tréninkové Tour KPO (http://www.kpo.cz/). Nedopadlo to úplně tak, jak by se mi líbilo. Hned první jsem propásla, pak jsem šest absolvovala v pohodě, na sedmé jsem zabloudila a jela úplně jinudy no a pak, nevím, jestli ztráta motivace, nebo nedostatek času, ale asi spíš obojí způsobily to, že další trasy už jsem nejela vůbec. Moje výsledky jsou zde: http://andysbike.blog.cz/0704/treninkova-tour-kpo-vysledky

Šumava – trénink na silničního Krále

22. července 2007 v 21:43 | Andy
Původně jsem chtěla konec července trávit na Velocampu v Jeseníkách, stejně jako v loňském roce. Bohužel ale trenér Libor Matějka letošní ročník kvůli své zaneprázdněnosti zrušil. Jako náhradu jsme nakonec společně s Jirkou a Danou, kteří chtěli jet také, vymysleli čtyřdenní ježdění na Šumavě. Jako výchozí tábor jsme zvolili penzion Keply, který známe z běžek. Ubytování není nijak luxusní, ale nám vyhovuje, jsou tam naprosto neuvěřitelné ceny (za noc s polopenzí 280 Kč!) a strašně milí lidé. Na místo jsme dorazili ve středu před desátou a po vybalení věcí hned plánovali, kam druhý den vyrazíme.

Běhání

29. května 2007 v 17:14 | Andy
Zatím jsem pořád měla jen spoustu řečí o tom, jak začnu trénovat na triatlon. Včera jsem konečně začala něco dělat. Odhodlala jsem se k tomu, že vyběhnu. Že mi to ale trvalo :-) Nazula jsem speciální běžecké Reeboky, které jsem za tímto účelem pořídila už před rokem :-) a vyrazila. Myslela jsem, že neuběhnu ani kilák, vzhledem k tomu, jak dlouho už jsem tuto činnost neprovozovala. Ale byla jsem docela překvapená, oni to šlo!

Trénink před Sudetama

28. května 2007 v 14:25 | Andy
To, co mi předepsal trenér Kopr, se mi tedy úplně plnit nedaří. Z úterní tříhodinové vyjížďky zbylo jen najetých 25 kiláků na trenažeru, ve středu jsem na kole nebyla vůbec. Ale alespoň trochu jsem sportovala a taky relaxovala. Byla jsem ve fitness centru hotelu Novotel. Je tam miniposilovna (tam jsem strávila na rotopedu a běhátku asi třičtvrtě hodiny), bazén, vířivka a sauna. Kombinace těchto věcí je úžasná a má super účinky. Cítila jsem se jako znovuzrozená :-) Ve čtvrtek jsem měla odpočívat, ale to jsem dělala ve středu, takže teď jsem si jako kompenzaci zajela svoji oblíbenou tréninkovou trať. Letos poprvé, to je ostuda! Trať měří 50 km a je hodně rovinatá (vzestup jen 360m), vede z Dubečku, kde bydlí rodiče do Brandýsa nad Labem.

Triatlon

19. května 2007 v 23:38 | Andy
V letošní sezóně bych ráda zkusila nějaký triatlon, tento druh sportovního zápolení ve více disciplínách mě dost láká. Jediné co je trochu špatné je to, že plavu jako šutr a neumím běhat. Takže dvě třetiny disciplín jsou slabé, na kole nic moc nenaženu, takže jaké mám vyhlídky? :-))

Příprava na Bělečské okruhy

19. května 2007 v 23:29 | Andy
Dnes se jeli Transbrdy, ale mě se na ně ani v nejmenším nechtělo. Tenhle závod jsem jela dvakrát (jednou klasiku, jednou zimní verzi) a nějak mi nesedí. Za to Jirka jet chtěl, chtěl si konečně vyzkoušet své nové kolo na nějakém MTB maratonu. Do Let jsme nakonec jeli oba, s tím rozdílem že já jsem s sebou měla silniční kolo. Rozhodla jsem se, že si pojedu vyzkoušet trasu Bělečských okruhů, které se jedou zítra.

Tréninkový deník

2. března 2007 v 9:23 | Andy
Bohužel na tento blog nelze vkládat žádné dokumenty ani programy ke stažení, takže alespoň formou zaslání na mail nabízím prográmek Tréninkový deník 2007.
Program vytvořil Ondřej Vojtěchovský a Petr provedl jeho upgrade, takže je nyní o něco vylepšený.

Válce Tacx

1. března 2007 v 15:31 | Andy
Včera jsem se poprvé svezla na Jirkových válcích. Měla jsem z nich dost respekt, protože nemají zvýšený okraj jako ty eliťácké. První dojmy jsou smíšené. Ve srovnání s válci Elite vypadá konstrukce Tacxu dost chatrně. Přijde mi jako by byly smontované ze stavebnice Merkur :-).

Nový prvek v tréninku

22. února 2007 v 18:24 | Andy
Zavedla jsem ve svém tréninku jednu novinku. Jedná se o ježdění na trenažeru brzy ráno, ještě před snídaní. Kdysi mi to poradil Petr, že je to prý dobré na spalování tuků (tím že se jede na lačno se nastartuje metabolismus rychleji a lépe spaluje tuky), mě se to ale moc nelíbilo.

Pohodová vyjížďka

19. února 2007 v 11:41 | Andy
Nedělní vyjížďku na silničce jsem plánovala už od pátku. Původně měl jet i Jirka, ale dal si v sobotu kopcovatou stovku bez jídla a tak byl odrovnanej :-) Já jsem vyrazila stejně, protože bylo prostě nádherně.

Válce? Paráda!

16. února 2007 v 12:22 | Andy
Po delší odmlce způsobené tím že válce měl u sebe Petr a já měla stejně kolo v servisu (čekalo na nová řidítka) jsem zase usedla na válce. Měla jsem z toho trochu obavy, neboť v předchozích pokusech (na podzim) to nebyla žádná sláva. Po usednutí se obavy začaly naplňovat.

Konečně na kole

11. února 2007 v 22:31 | Andy
Předpovědi počasí prorokující nedělní déšť nevyšly, a tak jsem i když jsem byla po sobotě trochu utahaná, vyrazila na první letošní prohlídku na silničním kole. musím říct že mě bolelo celé tělo, poslední tři týdny mám opravdu ve znamení sportu. Nejdříve týden ve Francii na sjezdovkách a pak v dalších čtrnácti dnech vypadal můj program takto:

Už zase válce...a další novinky

16. října 2006 v 12:05 | Andy
Tak jsem tu zase s novými zážitkami z válců. Pomalu se začínáme přátelit. Vyplácí se sedět na nich alespsoň ze začátku každý den, byť i jen na pár minut. Zpočátku mi to nikdy moc nejde, dělám vlny a padám na stranu (naštěstí intuitivně tam kde mám oporu), po chvíli se ale rozjedu a už to začíná být dobré. To už házím dopředu velkou placku a vzadu také přitlačím, takže když držím kadenci kolem 90 otáček, jedu rychlostí přes 30 km v hodině. Naposledy jsme měla průměrku 33 km/h a ujela jsem deset kilometrů. Kolo je v této rychosti a na těžkém převodu dost stabilní, dokonce už si troufám přepínat Polara nebo si upravovat vlasy - tj. řídím jen jednou rukou (chviličku :-)).

Trénink na válcích

13. října 2006 v 9:23 | Andy
No je to vážně legrace. Předevčírem jsem se na válce nedostala a tak když jsme na ně sedla včera, měla jsem pocit že začínám úplně znovu. No hrůza. Nemohla jsem se odlepit od stěny, jak jsem se pustila, hned jsem hodila strašnou vlnu a spadla jsem zpátky. Nějak se nemůžu zbavit křečovitého svírání řidítek, které způsobuje to, že cukám s předním kolem a tak na válcích lítám ze strany na stranu. Nemít Elite se zvýšeným okrajem, nejspíš už bych vymlátila celou garáž:-)

Cyklotrénink

22. srpna 2006 v 14:04 | Andy
V únoru jsem se rozhodla, že svůj přístup k tréninku "zprofesionalizuji" a přestanu se řídit pouze Carmichelem. Vyzkoušela jsem služby webu cyklotrenink.com a objednala si tréninkový plán, který mi pokryje přípravné období na Krále Šumavy. Za cca 1200 Kč jsem obdržela následující rozpis (nyní už je neaktuální, zveřejňuji ho pro zajímavost).

Trénink na Krále Šumavy

12. srpna 2006 v 22:22 | Andy
Na tuto sobotu jsem měla naplánovaný trénink na Krále Šumavy. Ještě nikdy jsem neujela 150 km a 2800 metrů převýšení mě také děsilo, potřebovala jsem si ověřit, že to zvládnu. Bohužel jsem k sobě žádného dalšího silničáře nezlanařila, takže se mnou jel jen Jirka, jako doprovodné vozidlo. Původně jsem chtěla vyjet už v osm, ale nakonec jsem zvládla odstartovat až v půl desáté. Byla pořádná zima a také drobně poprchávalo. Nechtělo se mi motat se přes Klatovy, vyrazila jsem tedy asi o 10 km dále - u Mochtína. Sotva jsem ujela prvních pět kilometrů, začalo pršet vydatně. Chvíli jsem doufala, že je to jen krátká přeháňka a tak jsem jela dál. Bohužel déšť neustával a začala mi být velká zima, zastavila jsem tedy a navlékla se do bundy. Pak už to bylo mnohem lepší. Po pár kilometrech déšť ustal a po zbytku trasy už jsem chytila "jen" několik mírných přeháněk. No následek byl takový, že jsem jela pořád v mokrém (kromě deště jsem se bohatě skrápěla i vlastním potem:-)).

Silniční Velocamp Jeseníky IV.

11. července 2006 v 20:48 | Andy
Pátek 7.7.
Dnes byly k snídani míchaná vajíčka, mňam :-) Polar mě zanalyzoval na jedničku, takže mám všechny předpoklady k dobrému výkonu :-) Vyrážíme s pomalejší skupinou dříve, aby na nás nemuseli ostatní pod kopcem čekat. Takže v 9:40 už jsme zvážení a vyrážíme. Moje parametry jsou: čistá váha: 56 kg, váha v plné zbroji (tretry, helma brýle) s kolem (+foťák, bidon, jídlo, mobil): 68kg. Na Karlovu Studánku je to třicet kiláků, skoro celou dobu do kopce. Už v Jeseníkách to začne mírně stoupat a až na sedlo Vidle to jde pořád nahoru. Pak pěkný sjezdík a zase šílený krpál do Karlovy studánky. V druhém kopci nás dojíždí druhá skupina, která jede pěkně rychle a zdánlivě bez námahy. Já jedu samozřejmě poslední. Když se konečně doškrábu do Karlovy studánky a mám toho plný zuby, Matějka dává pokyn a jede se na Praděd.

Silniční Velocamp Jeseníky III.

11. července 2006 v 20:48 | Andy
Středa 5.7.
Dneska byly k snídani párky, ty jsem si tedy nedala, zato jsem si pochutnala na dvou dalamáncích se sýrem Tartare. Cornflaky s jogurtem jsem si odnesla na pokoj na později. Ta stovka byla dobrovolná, jelo ji jen pár chrtů. Většina lidí jela zkrácenou šedesátku.
Musím sem napsat malou vsuvku - včera jsem si po návratu stěžovala, že mi vržou tretry. Dneska ráno jsem si šla pro kolo a vidím, jak je upnuté do stojanu, má odmontované pedály a Pavel s Tomášem mi je společně s kufry čistí a promazávají. Tak to jsem byla hodně v šoku! Už jenom to, že v botníku poznal Tomáš mezi 30 jinými tretrami právě ty moje a pak ještě aniž bych ho o to prosila se mi s nimi piplal. Fakt jsem jen koukala.

Silniční Velocamp Jeseníky II.

11. července 2006 v 20:47 | Andy
Pondělí 3.7.
Budíka mám na osmou, budím se ale o něco dříve a mažu na snídani, mám nějak hlad. Je výborná - dávám si cornflaky s jogurtem a pak ještě chleba se šunkou a sýrem. A tři hrnky čaje. Chvíli si čtu starý Peloton a nacházím v něm svoji fotku z Křivoklátského pekla (číslo 7/2006, to si musím sehnat :-)) a také článek o Pavlu Dědicovi, majiteli chaty. Na kole prý začal jezdit až v šestadvaceti, stihl toho ale hodně. Umisťuje se velmi dobře na nejdelším Králi Šumavy a také na 24hodinových maratónec. Považuje sám sebe za vytrvalce. Závodí i jeho děti, na kole i na běžkách, takže klubovna je plná různých diplomů, pohárů a medailí. Na chatě Svornost pracoval dlouho jako správce, pak ji zrestituoval a udělal z ní cyklistickou "mekku". Jezdí sem trénovat známí závodníci, pořádají se tu závody Tour de Jeseníky, tréninkové kempy a podobně. Samozřejmě sem jezdí i "obyčejní" cyklisté na dovolenou a užívají si naprostého komfortu a nádhery místních tras.